placeholder image

יפעת בקרת פרסום מקבוצת  "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים בשקלים לסיכום החציון הראשון של שנת 2016.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "דירוגי הפרסום של המחצית הראשונה ממחישים את הגידול בתרבות הצריכה הדיגיטלית, ואת העובדה שמפעילי הסלולר חזרו לפרסם. הזינוק בהוצאה לפרסום של דירות למגורים נבלם, חברות המזון הגדולות מצמצמות תקציבים, והבנקים שנמצאים בתהליכי התייעלות, ממשיכים לפרסם בסכומי כסף גדולים על מנת לשכנע את לקוחותיהם לבצע את הפעולות בדיגיטל".

רשתות השיווק: סופר-פארם חותכת. קבוצת 365 מזנקת

קטגוריית רשתות השיווק ממשיכה להוביל את טבלת הקטגוריות המושקעות בפרסום. המפרסמת המובילה גם השנה היא רשת רשת סופר-פארם, החותכת באופן חריג כרבע מההוצאה שלה לפרסום, ומשקיעה בפרסום בקטגוריה, כ- 35.8 מיליון שקלים בעזרת משרד הפרסום באומן בר ריבנאי הממשיך את שיווק מבצעי happy sale, summer sale, ו-super five.

במקום השני בקטגוריה נמצא המשביר לצרכן עם השקעה של כ-22 מיליון שקלים  בעזרת משרד הפרסום מקאן תל אביב עם הקמפיין המוביל של "מותגים חו"ל המחיר משביר " באמצעות הפרזנטורית איילת זורר.

במקום השלישי בקטגוריה נמצאת קבוצת שופרסל, המפרסמת באמצעות  גיתם BBDO  את הקמפיין  "שופרסל- מסיבת מועדון", באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי את הקמפיין " פסטיבל הפארם והטיפוח", ובאמצעות בריקמן עם הקמפיין "GALA HOME – הבית מרגיש יופי" עם הפרזנטור מושיק גלאמין.

למרות הירידות הגדולות בתקציב הפרסום של סופרפארם ושל קבוצת הריבוע הכחול, העליות שמאזנות את ההוצאה הפרסומית של הקטגוריה הן בעקבות הגדלת תקציבי הפרסום של קבוצת 365, קבוצת הום סנטר ורשת חנויות המזון חצי חינם.

עלייה של כ-34% בקטגוריית שירותי האינטרנט

קטגוריית שירותי האינטרנט פורחת, בהלימה להרגלי צריכת האינטרנט של האוכלוסיה הממשיכים לגדול. קטגוריה זו מורכבת מחברות שמספקות שירותים אינטרנטים. החל מ-ISP'S ועד לחברות להשוואות מחירים וקימעונאות אונליין.

את הקטגוריה מובילה בזק עם  השקעה של כ- 17.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי וורשבסקי עם הקמפיין " אינטרנט – אפליקציית FREE WIFI" המאפשרת גלישה חופשית בארץ ובעולם.

במקום השני בקטגוריה נמצא אתר WOBI עם השקעה של כ-14.3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום אברהם תחת הסלוגן, קמפיין " אתר WOBI – משווים וקונים ביטוח"

ובמקום השלישי בקטגוריה נמצא אתר TRIVAGO עם השקעה של כ- 11.9 מיליון שקלים עם הקמפיין " מלון? TRIVAGO".

רכב פרטי: מאזדה, סיטרואן וטויוטה מצמצמות והקטגוריה נחתכת בכ-9%

במקום הראשון בקטגוריה נמצא יוניברסל מוטורס עם השקעה של כ-11.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן עם הקמפיין " שברולט – האוטומטית החדשה".

במקום השני נמצא דוד לובינסקי עם השקעה של כ-10.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום ברוקנר/יער/לוי עם הקמפיין של פיג'ו NEW GENERATION NEW ENERGY"".

במקום השלישי בקטגוריה נמצאת סוכנות רכב לים התיכון עם השקעה של כ-10.4 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן, עם הקמפיין של פיאט "פיאט – יפה יותר…"

הסלולר חוזר ובגדול! עלייה של כ-91% בהשקעה לפרסום בתקשורת הסלולרית

קטגוריית הסלולר כמעט שמכפילה את ההוצאה שלה לפרסום, עקב גידול חד בתקציבי הפרסום של המפעילים הסלולרים ושל מכשירי הקצה.

פרטנר שנפרדה במהלך מתוקשר מאורנג' הצרפתית, ממוקמת  במקום הראשון בקטגוריה עם השקעה של כ-9.2 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי תחת הקמפיין " PARTNER – חיים מחוברים".

במקום השני נמצא פלאפון עם השקעה של כ-8.4 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי וורשבסקי עם הקמפיין " פלאפון – GINI – סמארטפון מנצח…".

במקום השלישי נמצא סמסונג ישראל עם השקעה של כ-7.3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום לאו ברנט עם הקמפיין " סמסונג – GALAXY S7 EDGE  – עכשיו בישראל".

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "ההשקה של פרטנר שנפרדה מאורנג', הציתה את קטגוריית הסלולר שמעצבת מחדש את יחסי הכוחות בתוכה, על רקע מינוי מנכ"ל חדש ונמרץ לפלאפון, והעמקת פעילותה של סלקום בתחום הטלביזיה הרב ערוצית".

מפרסמים

קבוצת בזק מגדילה את תקציב הפרסום שלה בכ-49% והופכת להיות המפרסמת הגדולה בישראל! יש לציין כי קבוצת בזק כוללת את בזק, בזק בינלאומי, פלאפון, יס ווואלה.

הקבוצה שהוציאה לפרסום כ- 60 מליון ₪, בולטת עם קמפיין ה- CYBER WALL לבזק בינלאומי באמצעות אדלר חומסקי, עם קמפיין YES עם מי לגדול באמצעות מקאן ועם קמפיינים לפאבלט החדש של פלאפון: GINI.

במקום השני בטבלת מפרסמי העל נמצאת סופר פארם עם השקעה של כ-46.8 מיליון שקלים המהווים ירידה של  כ-25% לעומת שנת 20155.

הרשת באמצעות משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי מפרסמת מגוון של ימי סיילים, והנחות מיוחדות.

במקום השלישי בטבלת מפרסמי העל נמצאות החברה המרכזית למשקאות עם השקעה של כ-42.1 אחוז המהווים ירידה של כ-33% משנת 2015 וקבוצת שטראוס עם השקעה של כ-41.55 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-12% משנת 2015.

מותגים

סופר פארם הוא המותג הנמצא במקום הראשון עם ירידה של 21%. המשביר לצרכן נמצא במקום השני עם עלייה של 57%.

המותג YES הממוקם במקום הרביעי עלה ב-23% בהשקעה של כ-18 מיליון שקלים  עם הקמפיין "ספריית VOD – YESS עם מי לגדול".

HOT הממוקם במקום החמשי, עלו ב-29% בהשקעה של כ-16 מיליון שקלים עם הקמפיין של טריפל hot בכיכובו של רונאלדו כריסטיאנו.

שברולט הממוקמת במקום השביעי, עלתה ב-54% עם השקעה של כ-14.6 מיליון שקלים עם הקמפיין של השקת שברולט spark החדשה. 

משרדי פרסום

מקאן ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה ראלית של כ-202 מיליון שקלים. כאשר הלקוח הגדול שלו הוא המשביר החדש לצרכן עם הקמפיין הבולט "מותגים חו"ל המחיר משביר" בכיכובה של איילת זורר.

מקאן גם מפרסם את גבינות עמק של תנובה בצורות מיוחדות של רכבת ודובי וקמפיין בולט נוסף הוא "כי כל טוסט עמק מכיל 100% יששש".

הלקוח השלישי בגודלו של מקאן הוא בנק לאומי המזמין אותנו להיפרד מפנקס הצ'קים באמצעות לאומי דיגיטל.

אדלר חומסקי נמצא במקום השני עם גידול של כ-9% בזכות קמפיין מיתוג מחדש למחסני חשמל בכיכובו של אלי פיניש, שלל קמפיינים של מפעל הפיס, בזק בינלאומי עם שכבת ההגנה cyber walll, קו פרסומי לטמבור והאצת עבודה עם פלאפון שהציעו מכשירי סמרטפון בשם GINI.

באומן במקום השלישי עם ירידה ש כ-8% עקב צמצום בהיקפי הפרסום של סופר פארם, יוניליוור והעובדה שפרסום מפלגת יש עתיד נזקף לזכותו בחציון הקודם ולא הופיע בחציון זה.

יחד עם זאת, באומן בולט עם פרסומת לביטוח ישיר (אבי קישטה), לטורנדו LEGEND, לקפסולות האספרסו של עלית, לטעמים החדשים של פריגת ועוד.

ראובני פרידן עולה לראשונה בתולדותיו אל המקום הרביעי בטבלת משרדי הפרסום, עם גידול מרשים של כ-11%, בעיקר בזכות תקציב AIGG שלא היה ברשותו בחציון המקביל אשתקד. המשרד גם מפרסם החציון באופן בולט את קמפיין שירות הלקוחות של הוט, השברולט האוטומטית החדשה, בנק מזרחי טפחות, תפוזינה ורשת חצי חינם.

ליאו ברנט סוגר את העשירייה הראשונה עם גידול משמעותי של 20%, בעיקר בזכות סמסונג ישראל, קבוצת מיני ליין, ארקיע ובסט ביי (א.ל.מ).