המדריך להשגת לקוחות חדשים לעסק שלכם

מוצר או שירות מצוינים וגב כלכלי אינם ערובה להצלחה בעסקים – ללא עבודה מתמדת על הגדלת מעגל הלקוחות, העסק לא יוכל לצמוח ולשגשג – כך תשיגו לקוחות חדשים בחמישה צעדים

יש לכם רעיון מצוין, קונספט מנצח ו/או מוצר נפלא והחלטתם להקים עסק. בשעה טובה! אם נוסיף לכל הנ"ל את העובדה שאתם אנשים נחמדים ונותני שירות אדיבים, ניתן להסיק שדרככם להצלחה סלולה, נכון? אז זהו, שלא בדיוק. בלי עבודה קשה, מאומצת, לעתים אף סיזיפית, להשגת לקוחות חדשים, לא תוכלו לצמוח אל מעבר לרף מסוים. זאת, משום שלקוחות חדשים הם למעשה החמצן של כל בית עסק, ואופן השגתם ושימורם הוא אחד האתגרים המרכזיים שכל בעל עסק מתמודד אתו.
במדריך הקצר שהכנו עבורכם, נציג חמש דרכים שונות להשגת לקוחות חדשים. חלקן חינמיות, חלקן כרוכות בתשלום; חלקן דורשות מאמצים כבירים וחלקן מאמצים פחותים; אך בכל מקרה, בכדי שתוכלו להשיג את הזינוק המיוחל קדימה, עליכם ליישם את כולן (או רובן) ולא להסתפק בדרך אחת בלבד. אתם הרי לא רוצים לצאת ידי חובה, אלא לקדם את העסק שלכם אל עבר שגשוג וצמיחה משמעותיים וזאת לא ניתן לעשות ע"י ביצוע חצי עבודה.

1. הזדמנויות עסקיות – מהי הדרך האפקטיבית ביותר להשגת מידע על הזדמנויות עסקיות? במילה אחת – מכרזים. מכרזים הם חלק אינטגרלי מכלי העבודה שמאפשרים לעסקים קטנים ובינוניים לצמוח ולשגשג, משום שהחשיפה אליהם יוצרת הזדמנויות עסקיות שלא היו מגיעות בדרך אחרת. ההתעמקות וההשקעה במכרזים יכולות וצריכות להיות דרך חיים, חלק מה-DNA של כל עסק חפץ חיים, ואין לראותן כעיסוק ערטילאי, המרוחק מיומיום העסקי. כיום, לא צריך להיות חברת ענק בעלת כיסים עמוקים, על מנת לאסוף את המידע הנחוץ על מכרזים רלוונטיים. כל שנדרש מעסק קטן, הוא למצוא את החברה שתספק את השירות המקיף והאיכותי ביותר בתחום ולצאת לדרך. חברת "יפעת מכרזים", למשל, מספקת בכל שנה מידע על למעלה מ-40,000 מכרזים ופטורים.

2. נטוורקינג – קשרים הם חשובים מאוד בעסקים, אבל מה קורה כשלא נולדים למשפחה או לתוך סביבה מקושרת? ובכן, בפשטות, יוצרים קשרים לבד. ואכן, הגישה השיווקית הקרויה 'נטוורקינג' (או 'רישות עסקי' בעברית), שמה דגש על מפגשים חברתיים, אשר במסגרתם בעלי עסקים מרקעים שונים מקיימים יחסי גומלין באווירה יחסית בלתי פורמלית, וכך יוצרים מערכת של רשתות חברתיות שבתורן יכולות להוביל לשיתופי פעולה ולהזדמנויות עסקיות. מעבר להכרת אנשים פנים-אל-פנים, בעקבות מפגשי הנטוורקינג תוכלו להפוך לשגרירים של מוצרים או של שירות שהתרשמתם ממנו, וכמובן שאנשים אחרים יהפכו לשגרירים שלכם. מי שמתקשה להיכנס לתחום יכול לפנות לעזרת המקצוענים.

3. שיווק באמצעות תוכן – למרות השפע הבלתי נדלה של חידושים טכנולוגיים ופיתוחים מסעירים, בסופו של יום התוכן נותר המלך. עטיפה נוצצת ללא תוכן לא תקדם אתכם לשום מקום, או למצער לשום מקום בר קיימא. הקהל הרחב יודע להעריך תוכן איכותי ותדיר יבחר את מוצריו או את נותני השירות שלו בהתאם לכך. מהי משמעות הדבר בעבורכם? בפשטות, עליכם לייצר תוכן איכותי בתחום התמחותכם ולהפיצו. בין אם מדובר בכתיבת מאמרים, בייסוד בלוג, או בהפקת סרטונים, עליכם לייצר תכנים המלמדים על השירות או המוצר שלכם ואשר יספקו ערך לקהל היעד. את התכנים ניתן להפיץ בעיתונות המסורתית (עניין הכרוך כמעט תמיד בעלות בלתי מבוטלת) וכמובן בפלטפורמות אינטרנטיות שונות, העיקר שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להגיע אליכם לאחר חיפוש בגוגל אחר נושאים הקשורים אליכם.

4. תקופת התנסות חינמית – אותנו לימדו מגיל צעיר ש"נותנים לך – תיקח, מרביצים לך – תברח". הואיל ואנחנו מתנגדים לאלימות מכל סוג שהיא, נתמקד בחלק הראשון של המשפט, ונסביר כיצד הוא רלוונטי להשגת לקוחות חדשים. בני האדם, מה לעשות, אוהבים לקבל דברים בחינם, אך מצד שני מבינים כי מוצרים איכותיים מגיעים בדרך כלל עם תג מחיר לצדם. תקופת התנסות חינמית למוצר או לשירות שלכם תיצור סקרנות ראשונית אצל הלקוחות, תעזור לכם להתמודד עם התנגדות טבעית שלהם ואף תבהיר להם, כי יש לכם ביטחון במה שאתם מוכרים, עד כדי כך שאתם מוכנים לספק אותו בשלב ראשוני ללא תשלום. אתם הרי בטוחים בוודאות גבוהה, שמי שיתנסה במוצר שלכם, יתלהב ממנו וירצה להמשיך לעשות בו שימוש, אפילו אם כרוך הדבר בתשלום.

6. סרטונים ביוטיוב – אחד מתוצרי הלוואי המובהקים של התקופה האולטרה טכנולוגית בה אנו חיים, היא ירידה חדה ביכולת האנושית להתרכז לאורך זמן. נכון, כשאנחנו רוצים אנחנו יודעים להתעמק, להיכנס לעובי הקורה לשקול דברים בכובד ראש, אבל בדרך כלל פשוט נטוס קדימה עם הזרם. לכן, אחד הדגשים המרכזיים שלכם לצורך גיוס לקוחות הוא הפקת סרטונים ליוטיוב. סרטוני וידיאו (קצרים, כמובן) הוכחו במחקר אחר מחקר ככלי האפקטיבי ביותר למשיכת תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים. האלגוריתמים של גוגל ופייסבוק, למשל, "אוהבים" סרטונים ונותנים להם עדיפות בקידום על פני כלים אחרים. אז אל תחששו, צרו סרטונים אשר ימחישו את השירות או המוצר של העסק, הוסיפו כמה מילות הסבר ויאללה ליוטיוב. הלקוח הממוצע יהיה קשוב הרבה יותר לסרטונים אלה מאשר להסבר טלפוני או לקריאת מאמר.