זינוק בפרסום לקראת פסח

ההוצאה לפרסום לקראת החג עמדה על 186 מיליון ש', זינוק של 50% מהחודש לפני כן – כך עפ"י יפעת בקרת פרסום. המותג המוביל הוא סופרפארם. גורם בשוק הפרסום: יש שינוי בחג הנוכחי.

ההוצאה לפרסום בשבועות שלפני פסח, זינקה ב-50% ביחס לחודש שלפני כן – כך עולה מבדיקה מיוחדת שערכה יפעת בקרת פרסום המבצעת ניטור ומעקב על הפרסום בישראל.

המחקר בוצע בין  19 במארס ל-2 באפריל, אז ההוצאה הריאלית המוערכת לפרסום עמדה על כ-1866 מיליון שקלים, מול התקופה המקבילה טרום פסח, בין 21 בפברואר ל-2 במארס, אז ההוצאה לפרסום עמדה על כ-125 מיליון שקלים. המחקר בחן פרסום בטלוויזיה, עיתונות ודיגיטל.

הזינוק הזה בפרסום גם עולה בשיחות עם גורמים בערוצי הטלוויזיה המסחריים ובחברות רכש המדיה, שמספרים על שטחי מדיה מלאים בתכניות מסוימות בטלוויזיה, ובקירות באיילון. התחושה בעולם הפרסום שישנה עלייה גם ביחס לפסח הקודם, ואולם ביפעת בקרת םפרסום מציינים כי העלייה בין פסח 2016 לזה של 2017 עומדת על כ-1-2% בלבד. "הפסח החזק בשנים האחרונות היה ב-2015", אומרים בחברה.

המותג המוביל:
המותג המוביל בפרסום בחג הוא סופרפארם שרשם גידול של 33% לעומת הפסח הקודם, עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ-3.66 מיליון שקלים – באמצעות קמפיין "אריזות המתנה החדשות שלנו עכשיו בחגיגת הבשמים של סופרפארם". מקום שני ברשימה נמצאת רשת קניוני עזריאלי שכלל לא פרסמו בפסח הקודם, והפעם ההוצאה המוערכת לפרסום שלה עומדת על 2.99 מיליון שקלים, עם קמפיין המציג לפסח גיפט קארד מעוצב למגוון קניות. רשת שופרסל היא שלישית עם גידול של 14% לעומת הפסח הקודם, עם הוצאה מוערכת לפרסום של 2.4 מיליון שקלים תחת הסלוגן "הפסח הזה הפכנו עולמות".

זינוק בפרסום לקראת פסח_עשרות מותגים בעזריאלי גיפטכארד

 

 

 

 

במקומות 4 ו-5 בטבלת המותגים הבולטים בפרסום בפסח, ניתן למצוא את בנק ירושלים וחברתתנובה, שכמעט ולא פרסמו בפסח הקודם, והשנה מפרסמים ב-2.3 מיליון שקלים כל אחד, בנק ירושליים עם הלוואה טובה ירושלים בהשתתפות אריק זאבי, ותנובה עם גבינת הקוטג' בקמפיין הארוחה המשפחתית של רשף לוי.

הקטגוריות המובילות:
הקטגוריות המובילות בפרסום הפסח הם רשתות השיווק, כאשר הבולטת בקטגוריה זו היא סופרפארםבאמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאישופרסל באמצעות גיתםBBDO ובריקמן, והמשביר החדש לצרכן באמצעות מקאן.

עוד קטגוריות בולטות הן מוצרי החשמל והאלקטרוניקה למשל בלומברג באמצעות שמעוני פינקלשטיין, נספרסו באמצעות מקאן, ניופאןHAIERבאמצעות גליקמן שמיר סמסונוב, וסמסונג באמצעות ליאו ברנט; רשתות האופנה עם פרסומות בולטות לקסטרו באמצעות ראובני פרידן, תמנון באמצעות JWT, רנואר באמצעות פרסום אברהם ואופנת גולף באמצעות אדלר חומסקי

"גם השנה, חג הפסח הוא ללא ספק חגיגה של קניות, והשנה במיוחד בולטות בו רשתות האופנה עם תצוגה שובת עיין של קריאטיביות", אומר מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקובי. "דומה שגם הפרסומות המכירתיות הופקו הפעם באופן אסתטי ומוקפד המשדר יוקרה, וזאת בניגוד לעממיות שחלק מהמותגים ניסו בשנים האחרונות לאופי הפרסומות שלהם".

מנתוני פאנל הגולשים הטכנולוגי של יפעת בקרת פרסום המותקן על כ-1,200 מחשבים של מדגם מייצג, עולה כי המוצרים המיוחדים שהושקו לרגל החג ופורסמו בווידאו אונליין, הם סדרת הענבים של תפוזינה (יוטיוב, פייסבוק וידאו,  ארטימדיה), שטראוס – חג אביב שמח וטעים – עשרות מוצרים ללא גלוטן עכשיו על המדפים (יוטיוב, פייסבוק וידאו, ארטימדיה), וסלטי צבר – מהדורת חג מיוחדת – גזר פיקנטי וגרגירי חומוס (פייסבוק, וידאו וארטימדיה).

גורם בכיר בענף הפרסום, מסכים עם הנתונים שמציגה 'יפעת' וטוען שיש שינוי בחג הנוכחי. "יש תחושה שכולם מבינים שאם אתה לא במשחק, אתה לא קיים, מה שאומר שחייבים לפרסם ולהיות קרייאטיבי", אמר הגורם לאייס. "התחרות השנה חזקה יותר. יש מקומות שהמדיה כבר מלאה, בטלוויזיה, בקירות באיילון. נראה שכולם שופכים הרבה יותר כסף בחג הזה מאשר בפסח שעבר, והפעם גם יותר מאשר לקראת חגי תשרי".

אותו גורם נותן דוגמאות לקטגוריות שבולטות השנה: "למשל בשבועות שלפני פסח, קונים בישראל יותר יין מאשר בכל שאר השנה, מה שאומר שיש הרבה מאד פרסום בתחום זה. תראה כמה פרסום יש לרשתות אופנה".