פיצול ערות 2

פיצול ערוץ 2: חותמים 24 שנים

מה היה המשדר הכי נצפה ומי המפרסם המוביל? הדקה הכי נצפית, מספר הצופים הגבוה ביותר לריאליטי, ההשקה הכי חזקה וכמה דקות פרסום היו בערוצים 2 ו-10. רגע לפני שנרשמת הלילה היסטוריה בטלוויזיה, אייס ריכז עבורכם בעזרת הזכייניות ויפעת בקרת פרסום, את הנתונים שכל פיצול אינו שלם בלעדיהם
בעזרתן של הזכייניות קשת ורשת, יפעת בקרת פרסום, ליקטה את נתוני הרייטינג של התכניות מאז החלה מדידת התכניות על ידי הוועדה למדרוג ב-1999. אז קבלו את הנתונים שכל פיצול אינו שלם בלעדיהם:

  • המשדר הנצפה ביותר בערוץ 2 אי פעם הוא פרק בתכנית מאסטר שף 3 של קשת שהניב ב-29 בינואר 2013 לא פחות מ-46.6%, והוא כמובן גם הגמר הגבוה ביותר של תכניות ריאליטי.
  • ועדיין, המשדר הכי נצפה בישראל מאז תחילת המדידה הוא דווקא הארוויזיון שנערך בישראל ב-1999, והניב 49% (!!!) לערוץ 1.
  • במספר צופים – ההשקה של האח הגדול 4 של קשת משכה 1.532 מיליון צופים – ב-1 בינואר 2012, והוא פרק ההשקה עם הכי הרבה צופים.
  • וגם במספר צופים – פרק הגמר של המרוץ למיליון 4 של רשת ב-2015 משך 1.439 מיליון צופים, והוא פרק הגמר עם הכי הרבה צופים.
  • הדקה הנצפית ביותר בתולדות ערוץ 2 הייתה ב-29 בינואר 2013, באותו גמר מאסטר-שף, הדחתה של ג'קי אזולאי בשעה 22:14 הניבה 52.3% רייטינג.
  • תכנית הריאליטי הנצפית ביותר מתחילת המדידה היא האח הגדול 4 עם 41.1% רייטינג ממוצע עונתי ב-2012.
  • ההשקה הגבוהה ביותר לתכנית חדשה היא האח הגדול 4 עם 45.5% רייטינג – ב-1 בינואר 2012.
  • העימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיציק מרדכי בתכנית משעל חם ב-1999 (עם המשפט האלמותי "תסתכל לי בעיניים") הניב 43.6%, וכנראה את הפסדו של נתניהו בהמשך לאהוד ברק בבחירות.
  • הסדרה מרחק נגיעה של רשת היא סדרת הדרמה היומית הנצפית ביותר מאז תחילת המדידה – עם ממוצע של 28.9%.
  • מי רוצה להיות מיליונר של רשת עם יורם ארבל, הניב את הפרק הגבוה ביותר לשעשועון ששודר בערוץ 2 מאז תחילת מדידה – 37.2%, בשנת 2000.
  • אבל השעשועון הנצפה ביותר מאז תחילת המדידה הוא דווקא מונית הכסף של קשת עם ממוצע עונתי של 25.1%.
  • בשידור חי עם דן שילון של רשת אי-שם בשנות ה-90, הייתה תכנית האירוח הנצפית ביותר בערוץ 2 עם ממוצע צפייה של 36% ושייר של 62%.

חינוך צופים וגם הזדמנויות חדשות:

הפיצול הקרב בערוץ 2 והפיכתם של קשת ורשת לערוצי שידור במשרה מלאה בערוצים 12 ו-13 מטלטלים את ענף הפרסום, תכנון המדיה ותעשיית הטלוויזיה. בשבועות האחרונים עסוקות הזכייניות באובססיביות בחינוך שוק – של מי 'המרוץ למיליון', 'Xפקטור', 'ארץ נהדרת' ו'מאסטר שף'. חינוך השוק מקרין גם על ענף החוצות שמזמן לא ידע כזו עדנה וביקוש שכאלה: המדינה כולה מלאה בשלטי חוצות עם תכניות ושיוכן האפיקי.
גם המשרדים המתמחים בקניית ובתכנון מדיה יאלצו לסגל לעצמו הנחות מוצא חדשות ולהתמודד עם מציאות פריסה חדשה של ריץ' ותדירות, תוך כדי שהן מרעננים את המודלים שלהם. הפיצול של קשת ורשת מעלה שאלות כלכליות לא פשוטות הנשאלות בקול רם: האם עוגת הפרסום בטלוויזיה תגדל? האם יש מקום ל-3 ערוצי ברודקאסט מסחריים מלאים? אין ספק כי במידה וההוצאה לפרסום בטלוויזיה לא תגדל למרות הרחבת מלאי זמן האוויר, הערוצים ייכנסו לקשיים ולו מהסיבה הפשוטה שההוצאות שלהן עומדות לגדול. יחד עם זאת בכל איום יש הזדמנות והבשורה של הזכייניות יכולה להגיע מ-2 משני כיוונים: אישור בזק מתבקש של התוכן השיווקי שמתבצע כיום באופן לא מוסדר ולא אפקטיבי, והבאת קהלים חדשים למסך, בעיקר בני נוער שהם גולת הכותרת של פלטפורמות הווידאו אונליין דוגמת יוטיוב. תוכן שיווקי מוסדר והבאת קהלים חדשים למסך הטלוויזיה, שווים הרבה כסף, והם יהיו השמן בגלגלי הטלוויזיה המסחרית של הדור הבא..