vigo rtm

המדריך לשיפור ביצועים שיווקיים – מדידת השקעה מול השפעה

כך תמדדו את ההשקעה הכספית במהלכים שיווקיים אל מול ההשפעה בשיח ברשת, כדי לשפר את הביצועים השיווקיים שלכם ולנצל הזדמנויות שיווקיות בקרב לקוחות ואל מול המתחרים

שוק הפרסום הישראלי הולך ומתמקצע ורוכש כלים ויכולות חדשות לשיפור מתמיד של ההחזר על ההשקעה השיווקית. התעצמות והתבססות הדיגיטל כפלטפורמה עיקרית לתקשורת הדדית עם צרכנים ולקוחות פוטנציאליים, איפשרה למשווקים ולסוכנויות הפרסום שלהם למדוד את האימפקט על כל שקל שהם משקיעים, במונחים של תשלום עבור פעולה מסוימת (חשיפה, הקלקה, ליד, רכישה). כך "נגרר" התחום כולו להתמקצעות ולמדידת האפקטיביות של מהלכים שיווקיים, במונחים של החזר על השקעה. ברוכים הבאים לעידן ה-ROI.

היכולת למדוד את ההחזר על ההשקעה לאורך כל המשפך השיווקי ולשפר אותו באופן מתמיד, היא קריטית בשוק תחרותי ובמיוחד כזה המתבסס על דיגיטל; החל מטירגוט נכון של קהלי המטרה בערוצי המדיה השונים, דרך "בישול" הצרכנים ויצירת העדפה למוצר או לשירות, ועד לביצוע הרכישה בפועל. ואם כמות הצרכנים שאנו "מאבדים" בדרך היא הגורם המשפיע ביותר על האפקטיביות של כל מהלך שיווקי ו/או תקשורתי, הרי היכולת שלנו למדוד בזמן אמת את ההשפעה של המהלך השיווקי ולטייב את הצעת הערך שלנו תוך כדי תנועה לפי האימפקט שהיא מייצרת, היא זו שתקבע את מידת ההצלחה של הקמפיין.

איך אפשר למדוד אפקטיביות שיווקית באופן אפקטיבי?

תארו לעצמכם שהייתם יכולים לדעת לפני כל מהלך שיווקי – אבל יותר חשוב, תוך כדי שהקמפיין באוויר – על מה מדברים הצרכנים כשהם מדברים על מוצרים או שירותים בקטגוריה שלכם, עם מי הם מתייעצים בטרם קבלת החלטת קניה, מהם גורמי ההשפעה שיניעו אותם לקנות מוצר או שירות ספציפי, איזה מידע רלוונטי בעיניהם ועוזר להם לקבל החלטה בנדון ואיך הקמפיין שלכם משפיע עליהם, אם בכלל – והכל בזמן אמת, תוך כדי תנועה.

בעיקרון, אנשי השיווק בחברה (או הספקים הרלוונטיים), יכולים לאסוף את המידע משלל מקורות שונים (אופליין ואונליין) ולהצליב אותו עם נתוני המעורבות והרכישה בפועל, ואולם מדובר בעבודה סיזיפית אשר דורשת השקעת זמן ומשאבים רבים, יחד עם יכולות איסוף וניתוח מידע רב ממקורות מגוונים ושונים במהותם. מציאות זו מובילה לכך שניתוח מהלכים שיווקיים עדיין נעשה ברובו אחרי שהקמפיין נגמר ואין דרך להשפיע יותר על התוצאות. אם הקמפיין היה טוב – יופי. אבל מה אם הצרכנים לא הגיבו כמצופה? כאן ישנה חשיבות קריטית ליכולתנו לדעת בכל רגע ובזמן אמת איך מגיב השטח ואיזה אימפקט הקמפיין שלנו מייצר. עובד? יופי. לא עובד? בדיגיטל אפשר לשנות הכל ומהר, תוך כדי תנועה. אם נוכל לדעת מה קורה בזמן אמת, נוכל גם לשנות.

בדיוק בשביל זה פיתחה קבוצת "יפעת" את Vigo RTM – כלי עבודה למנהלי שיווק ודיגיטל, המאפשר לחסוך כסף באמצעות דיוק מהלכים שיווקיים, לפני ותוך כדי תנועה. איך זה עובד? פשוט. מצד אחד אנו מודדים את ההשקעה השיווקית בכסף במדיה (אופליין, אונליין, דיגיטל, סושיאל ועוד עשרות מקורות מדיה נוספים), ובשווי מדיה של פעילות יח"צ ותוכן שיווקי, ומשווים אותה להשפעה שהיא מייצרת בשיח ברשת בזמן אמת. בנוסף מאפשר הכלי להשוות בין המסרים הפרסומיים בקמפיין שלכם (בכל אמצעי המדיה), אל מול השיח "החופשי" בקטגוריה. בכך, שוב, אנו יכולים לדייק את המסרים השיווקיים של לקוחותינו, לפי מה שמעניין את הקהל ומייצר שיח אורגני ברשת.

מעבר לשיפור ההחזר על ההשקעה (ROI), אנו מספקים ללקוחותינו ניתוח המלצות שיווקיות לדיוק מהלכי פרסום ודיגיטל בזמן אמת, המבוססות על ניתוח השיח בכלל הרשת (אתרים, פורומים, בלוגים, קבוצות, סושיאל, תגובות לכתבות מערכתיות ועוד); ניתוחי SWOT בזירת התחרות לזיהוי הזדמנויות ואיומים; ניתוחי SWOT בשיח על המותג; ניתוחי סטטוס של הנכסים הדיגיטליים של המותג והמתחרים בקטגוריה, ומדידת ההתאמה בין נושאי השיח בתקשורת השיווקית של המותג לשיח ברשת בקטגוריה (למקצוענים – הורידו את הקובץ המצורף).

לסיכום, בעידן בו שם המשחק הוא מדידה ושיפור מתמיד של התוצאות, הסוד נמצא ביכולת לנתח את הנתונים בזמן אמת ולהגיב למציאות בשטח, כדי לשפר את ההחזר על ההשקעה ולדייק כל שקל שאנחנו מוציאים במדיה, לטובת השגת תוצאות טובות יותר במבחן היחיד שקובע: מבחן התוצאה.