advertising

יפעת בקרת פרסום מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים בשקלים לסיכום שנת 2018.

השנה ניתן לראות כי רשתות השיווק מרחיבות את ליבות העסקים שלהם בכניסה לתחומים אסטרטגים חדשים, הטלביזיה הרב ערוצית ממשיכה לבלוט בפרסום עקב התבססות סלקום ופרטנר TV המתחילה גם למכור זמן אוויר, ותחום הביטוח מקבל זריקת מרץ פרסומית עקב כניסתה של ליברה לתחרות"

קטגוריית רשתות השיווק נמצאת במקום הראשון עם ירידה של 11% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-264.1 מיליון שקלים.
המפרסמת המובילה בקטגוריית רשתות השיווק הינה סופר פארם המשקיעה בקטגוריה כ-45.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי . הקמפיינים הבולטים של הרשת הם: קמפיין למבצעי SUPER FIVE, קמפיין בושם מתנה לחג וקמפיין TOP BEAUTY.
במקום השני בקטגוריה נמצאת שופרסל עם השקעה של כ-42.3 מיליון שקלים. הקמפיינים הבולטים של הרשת הם " קסם של חג" למבצעים שונים לחג הפסח,
במקום השלישי בקטגוריה נמצא המשביר החדש לצרכן עם השקעה של כ-25.1 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן עם הקמפיינים: "מותגים חו"ל המחיר משביר", "פסח במשביר לצרכן" וקמפיין "מסיבה סגורה" למבצעים לחברי מועדון.

המפרסמים המובילים בשנת 2018 בקטגוריית רכבי המאס מרקט הם: קיה עם הוצאה לפרסום של כ-11.9 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום לאו ברנט עם קמפיין לקיה STONIC "CROSSOVER YOUR WAY", "SPORTAGE – ספורטאז' – הכח להפתיע", "קיה – PICANTO – PICK YOUR NEW".
דאצ'יה עם הוצאה לפרסום של כ-10.9 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום FOUR עם הקמפיין " דאצ'יה – DUSTER – דאסטר -THE NEW מ-89,990 ש"ח".
סובארו עם הוצאה לפרסום של כ-10.1 באמצעות משרד הפרסום LEAD OGILVY עם הקמפיין " סובארו – FORESTER – רכב הפנאי שטח האולטימטיבי".

במקום הרביעי בטבלת הקטגוריות נמצאת קטגוריית שידורי טלויזיה עם עלייה של 4% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-152.8 מיליון שקלים.
המפרסמת המובילה בקטגוריה היא yes, עם הוצאה לפרסום של כ- 45.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן עם הקמפיינים, "מבצע לyes ב-199 ₪ כולל VOD, "סדרות שלוקחות עד הקצה", "הסדרות האהובות חוזרות בעונות חדשות".
מפרסמת נוספת בולטת בקטגוריה היא סלקום עם הוצאה לפרסום של כ-15.3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO עם הקמפיינים : שלוש שנים למהפכת הטלוויזיה, "סלקום TV – שלא יבלבלו אתכם-20,000 לקוחות-אלפי סרטים וסדרות".
ראוי לעקוב אחר כניסתה של פרטנר TV לתחום הפרסום. בימים אלה הודיעה חברת פרטנר על שיבוץ פרסומות מפולחות בערוציה, ולמעשה בכך תהפוך להיות המדיום הטלוויזיוני הראשון המציג פרסומות מטורגטות לקהלי יעד.

קטגוריית מוצרי החשמל הממוקמת במקום ה-5, פרסמה בשנת 2018 בכ-139.4 מיליון שקלים המבטאים ירידה של 21% משנת 2017, בין השאר על רקע ירידת הפרסום בקטגוריית המזגנים שלהטה בשנת 2017.
המוצרים שהפחיתו בתקציבי הפרסום הם: נספרסו, טורנדו, תדיראן ו- IRobot.
המפרסמים הבולטים בקטגוריה הם טורנדו, במקום השני בקטגוריה נמצאת אלקטרה מוצרי צריכה ובמקום השלישי בקטגוריה נמצא ניופאן.

מפרסמי על

במקום הראשון במפרסמי העל נמצאת קבוצת שטראוס עם הוצאה לפרסום של כ-123 מיליון שקלים. הקמפיינים המובילים שלה הם " עלית – דוריטוס – נראה אותך" באמצעות משרד הפרסום Gefen Team, "שטראוס דנונה – מלא בטוב" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי ו"עלית – תפוצ'יפס – טעים יותר עם תפוצ'יפס" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי
במקום השני נמצאת קבוצת בזק עם הוצאה לפרסום של כ-91.2 מיליון שקלים וירידה של כ-11% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: YES" – יס – אפשר להנות מ-YES " – "סדרות שלוקחות עד הקצה" "הסדרות האהובות חוזרות בעונות חדשות" ,באמצעות משרד הפרסום מקאן ו"בזק – אינטרנט – BE – נהנים מ-BE במחיר שאסור לפספס", "בזק – אינטרנט – BE+BSPOT" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי
במקום השלישי נמצאות פרוקטר אנד גמבל עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים ועלייה של 8% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: " אריאל – קפסולה אחת לניקיון מושלם" באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי, ג'ילט-VENUS – סכין גילוח – לעור חלק באמת" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, "פנטן פרו ויטמין – מרכך הקסם ב- 3 דקות" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי .
עוד במקום השלישי ממוקמת החברה המרכזית למשקאות עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים, שהיא ירידה של כ- 10% ביחס למה שפורסם ב-2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: " נביעות – זה משנה איזה מים אתם שותים" באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA, " קוקה קולה – WOW" באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב / PUBLICIS ו"פריגת- בטבע שלנו", באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי.
קבוצת שופרסל נמצאת במקום השביעי עם הוצאה לפרסום של כ-66 מיליון שקלים וגידול של 33% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: "רשת פארם -BE- IT'S ABOUT "TIME באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, "קסם של חג", באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO ו" רשת שופרסל – SUPER SALE" באמצעות משרד הפרסום בריקמן