new product

המדריך לקידום מוצר חדש בעסק קטן

האפשרויות הכי רלוונטיות לקידום מוצר/שירות חדש.

בעלי עסקים קטנים ובינוניים מכירים היטב את הסיטואציה הבאה – הם עובדים ומתנהלים היטב, מוכרים את המוצרים שלהם, אולם מחזור המכירות נשאר פחות או יותר אותו הדבר, מה שמקשה על העסק להתרחב.
אז כיצד מרחיבים את מעגל הלקוחות או מגדילים את ההכנסה? ניתן, למשל, ליצור חבילות אטרקטיביות שכדאי ללקוח לשדרג אליהן, אך הדרך המרכזית יותר היא ליצור מוצר או שירות חדש, אשר יענו על ביקושים גוברים בשוק. אבל איך מקדמים את אותו מוצר או שירות בצורה מיטבית?

חשוב לזכור כי כאשר אתם יוצאים לשוק עם מוצר או שירות חדשים, ברור לכם כי יהיה קשה מאוד לפרסמם. יכול להיות שמדובר במוצר חדשני או בשירות מתקדם, אך אם אינכם מקדמים אותם כהלכה, אתם עלולים להפסיד כסף בסיכומו של דבר. לכן, הכנו עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים מדריך מקוצר לקידום מוצר או שירות חדשים, בסיוע אנשי המקצוע של חברת “יפעת מכרזים”, אשר מתמחה באיתור חכם של הזדמנויות עסקיות בעזרת טכנולוגיית מידע מתקדמת.

• הציעו ללקוחותיכם הצצה מוקדמת בלעדית – ללקוחותיכם הנאמנים יש תפקיד חשוב בקידום מוצרים חדשים, משום שסביר להניח שהם יהיו הראשונים לרוכשם. לכן, הציעו להם הצצה מוקדמת בלעדית על המוצר החדש. בין אם מדובר במסיבת קדם-השקה פרטית, הצצה אונליין למוצר, או הזמנה מיוחדת לבדיקת השירות החדש, ההצעות האקסקלוסיביות הללו יגרמו לקורת רוח בקרב לקוחותיכם ויבטיחו שהם עוד ישובו אליכם עם פנקס פתוח.

• תחרויות ברשתות החברתיות – תחרויות, מתנות והגרלות מהוות כלים פופולריים מאוד בקרב משווקים איכותיים. מדוע? משום שהן מספקות את הסחורה! תחרויות ברשתות החברתיות הן מהנות, מהוות דרך קלה לחיבור עם לקוחות ומושכות קהלים נוספים לפלטפורמות המדיה החברתית השונות שלכם. תחרות פשוטה בפייסבוק, למשל, מביאה 34% מעריצים חדשים בממוצע לקמפיין. זה המון בהתחשב בכך שהתפוצה האורגנית בפייסבוק נמוכה מאוד בדרך כלל. גם מתנות באינסטגרם, למשל, מעניקות ללקוחות הזדמנות בלעדית להיות הראשונים ששמים את ידם את המוצר החדש שלך – בחינם! בכלל, את המתנות ניתן לשווק בכל ערוצי המדיה החברתית שלכם וכמובן באמצעות דוא”ל.

• שיווק בדוא”ל – האם ידעתם ש-82% מהצרכנים פותחים מיילים מבתי עסק וש-44% ממקבלי המיילים ביצעו לפחות רכישת אונליין אחת המבוססת על דוא”ל שיווקי? שיווק דוא”ל באמצעות ניוזלטר הוא אמצעי פרסומי נהדר והוא מהווה את אחת הדרכים הטובות ביותר לקידום מוצר או שירות חדשים. ניוזלטר שכזה מאפשר לכם לחלוק בקלות מידע, תמונות ומידע נוסף עם לקוחות. משם, כל שעליכם לעשות בכדי “לסגור את העסקה”, הוא להציע הנחה בלעדית או מחיר קידום מכירות אקסקלוסיבי, ומצב התזרים השוטף שלכם כבר בדרך לשיפור ניכר.

• מודעות פייסבוק – עם כמעט מיליארד וחצי משתמשים פעילים, פייסבוק מהווה לחלון לשוק עצום. זאת הסיבה שבגינה מודעות בפייסבוק הן כלי שיווקי אפקטיבי. פייסבוק מועיל במיוחד בטירגוט קהלים, משום שבסיס הנתונים הכביר שלהם מאפשר לטרגט לפי מגדר, גיל, מיקום, תחומי עניין ועוד. הרשת החברתית המובילה אף מאפשרת לכם לבחור את המודעה המתאימה לכם מתוך מגוון אפשרויות, וקל לשמור על המסגרת התקציבית על ידי יצירת מכסת תשלום יומית או חודשית.

• קיום אירוע – דרך נוספת להביא אנשים למיקום הפיזי שלכם, היא לארח אירוע או לקיים בית פתוח בעסק שלכם. כאשר אתם מארחים אירוע, אנשים מגיעים אליכם פיזית ובכך מגדילים את הסיכוי שיהפכו ללקוחותיכם. אירועים אינם חייבים להיות מפוארים או אפילו מסודרים במיוחד, שכן אירוע פשוט כמו בית פתוח יעשה את העבודה במקומות כגון מכוני כושר, מרכזי יוגה, ספא וחנויות קמעוניות. במידה והעסק שלכם ממוקם יחד עם עסקים מקומיים אחרים, אתם יכולים לשתף פעולה ביצירת דיספליי על המדרכה או קיום אירוע בחוץ, על מנת למשוך קהלים גדולים עוד יותר.

• הציעו שדרוג או טרייד-אין – אם העסק שלכם מבוסס יותר על שירותים מאשר על מוצרים, כמו ספא, חדר כושר, או פירמת ייעוץ, אתם יכולים לשדרג את לקוחותיכם ולהציע להם לנסות את השירות החדש. יש לספא שלכם עיסוי חדש? הציעו אותו בחינם ללקוחות קיימים! מרחיבים את שירותי הייעוץ שלכם? זה הזמן להציע שירותים מורחבים לקליינטים נאמנים, על מנת שהם יבחינו בשינוי. אם המוצר החדש שלכם הוא, למעשה, שדרוג של מוצר קודם, אתם יכולים ליצור קידום באמצעות טרייד-אין. קידומי טרייד-אין הוכחו כאפקטיביים במיוחד, הואיל והם מספקים תמריץ ללקוחות לרכוש מוצר חדש באמצעות אשראי שכבר מצוי ברשותם (קרי, המוצר הקודם שברשותם).