עסקים

שנת 2020 מעבר לפינה, ואי הוודאות באשר לתקציב הממשלה מעמידה בסימן שאלה את אחד המקורות החשובים ביותר לצמיחה בקרב עסקים קטנים-בינוניים: המכרזים הממשלתיים. מהי מידת הפגיעה בהיקף המכרזים ב-2019? וכיצד ניתן בכל זאת לאתר את ההזדמנויות העסקיות הרלוונטיות ביותר עבור כל אחד מהעסקים הקטנים בישראל?

העסקים הקטנים-בינוניים בישראל מהווים אחד ממנועי הצמיחה העסקיים הגדולים במשק. על פי הנתונים של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים בישראל, נכון לסוף 2015, 99.5% מהעסקים בישראל היו עסקים קטנים ובינוניים של עד 100 עובדים שכירים. עסקים אלו מעסיקים 1.75 מיליון ישראלים, והם תרמו 60% ממקומות העבודה בשנים האחרונות. בנוסף לכל, הם מייצרים כ-53% מהתוצר העסקי במגזר העסקי.
אחד מהגורמים אשר מהווים מקור הכנסה וגורם מסייע לצמיחה, הוא הגורם הממשלתי. ברוב המכריע של המקרים, הגופים הממשלתיים מפרסמים מרכז, והעסקים הקטנים-בינוניים מגישים הצעה וזוכים בהכנסה המבורכת והחיונית עבורם.

ללא ממשלה קבועה, עם בחירות בפעם השלישית באופק – איך כל זה משפיע על מצב המכרזים בישראל?

על רקע אי הוודאות בכל הנוגע לתקציב הממשלה, בעקבות חוסר היכולת של המערכת הפוליטית להרכיב ממשלה, נראה כעת כי יכולת ההתפתחות העסקית של עסקים קטנים-בינוניים עלולה להיפגע.
הסיבה ברורה: תקציבים ממשלתיים וחקיקות חדשות מספקות סביבה פשוטה יותר לבעלי עסקים לקידום העסקים שלהם. כעת, עולה השאלה כיצד העסקים הקטנים בישראל יכולים להמשיך ולאתר הזדמנויות עסקיות.

המכרזים ממשיכים להיות מקור להזדמנויות עסקית לעסקים קטנים-בינוניים

על פי הנתונים של חברת יפעת מכרזים, מקבוצת יפעת, המרכזת את כל המכרזים הציבוריים והפרטיים בישראל עבור לקוחות עסקיים במגוון קטגוריות, בחציון הראשון של 2019 לא הורגשה בפגיעה בכמות המכרזים, בעיקר בנוגע לגופים ציבוריים.
עם זאת, במחצית השניה של השנה, לאחר הבחירות הראשונות של 2019, ניתן לראות עיכוב של חלק מהמכרזים הממשלתיים, בעיקר בתחומי התשתיות והבנייה.
בחישוב כולל מתחילת השנה, הנתונים של החברה מראים על קצב שנתי של כ-30,000 מכרזים ב-2019, בדומה ל-2018.
על רקע העיכובים הפוטנציאליים בחלק מהמכרזים, ב'יפעת מכרזים' ממשיכים לפעול ולהביא מידע מגופים פרטיים, ציבוריים ותחומים שעדיין לא הושפעו מתקציבי הממשלה, על מנת לשמור על אספקת הזדמנויות לעסקים קטנים ובינוניים בכל הארץ.
על רקע מאמצי החברה, כמות ההזדמנויות העסקיות שהחברה הפיצה ללקוחותיה בחודש אוקטובר שמרו על כמות ניכרת, למרות החגים שהפחיתו את מספר ימי העבודה במהלך החודש. התחומים המובילים במכרזים ש'יפעת מכרזים' הציעה במהלך אוקטובר היו, בין היתר, עבודות דפוס, ייצור מתכות, תקשורת, הנהלת חשבונות וראיית חשבון, קורסים והדרכות, ועולם הדרושים.

כל המכרזים בישראל, במקום אחד – השער של העסקים הקטנים לצמיחה

דווקא על רקע אי הוודאות הפוליטית בכל הנוגע לתקציבים ממשלתיים, על העסקים הקטנים והבינוניים לנצל כל הזדמנות עסקית פוטנציאלית. הסוכן החכם של 'יפעת מכרזים' מציע לכל עסק בישראל מגוון עצום של מכרזים בעשרות תחומים, הכל על מנת לאתר כל הזדמנות רלוונטית להכנסה ולצמיחה. המערכת מבוססת על טכנולוגיה מתקדמת המתאימה את המכרזים לצרכים ולהעדפות של כל עסק בישראל.

המכרזים הממשלתיים, שבעבר הוענקו בעיקר לחברות ענק, נותנים בשנים האחרונות שוויו הזדמנויות לעסקים קטנים ובינוניים, בעקבות תקנות ממשלתיות חדשות הקובעות מנגנונים להבטחת תחרות שוויונית יותר במגזר הציבורי.

בין 30,000 מכרזים הנאספים ומופצים על ידי המערכת של 'יפעת מכרזים' בכל שנה, החברה מרכזת מכרזים פומביים של רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה, מכרזים בלעדיים ופטור ממכרז, ומאגר מידע על פרויקטים ובנייה פרטית.
בנוסף, החברה מפרסמת בכל שנה 10,000 תוצאות של מכרזים, המהווים הזדמנות נוספת להכנסה- למשל, זכייה של חברה אחת במכרז אספקה בכל הארץ, תדרוש ממנה לשכור ספקים נוספים: שינוע, ייצור, פרסום ועוד, כך שכדאי לפנות אליה ולהציע את שירותי העסק שלכם.

אלפי העסקים המנויים על השירות של 'יפעת מכרזים' זוכים למערך שירות ותמיכה המקפיד על יחס אישי ומקצועי, שעוזר לעסקים למנף את ההזדמנויות שאסור להם לפספס.
אם כן, דווקא כאשר ישראל עומדת בפני אי וודאות פוליטית, כדאי לעסקים לאתר כל מכרז רלוונטי עבורם. 'יפעת מכרזים' הוא הכלי המושלם עבור כל עסק בישראל ליצירת ערוצים נוספים של הכנסה, צמיחה ושגשוג.