Amex ארה"ב מאפשרת ללקוחותיה גמישות בפירעון האשראי ובפריסת התשלומים למוצרים שונים באמצעות Pay It Plan It. הצעת ערך זו מבטאת מגמה של העברת השליטה במוצר האשראי לידי הלקוח, תוך סיוע בשיפור התנהלותו הפיננסית.

התחרות הגוברת בתחום האשראי הצרכני והקמעונאי, ובכלל זה כרטיסי האשראי, מביא את השחקניות המרכזיות בשוק לחפש דרכים יצירתיות יותר ויותר לחדש ולספק הצעות ערך לצרכן.

במסגרת זאת, חברת אמריקן אקספרס בארה"ב השיקה לאחרונה שתי הצעות ערך חדשות על בסיס האפליקציה הדיגיטלית, הנקראות Amex Pay It Plan It, המאפשרות ללקוח גמישות רבה יותר בפירעון האשראי ובפריסת התשלומים.

Pay It Plan It
הצעות הערך מאפשרות גמישות בשני רכיבי שימוש בכרטיס האשראי – פירעון חוב האשראי החודשי ואפשרות פריסת התשלום בעסקאות ספציפיות:

  1. Pay It – החברה מאפשרת להפחית את יתרת הצבירה החודשית על ידי ביצוע תשלומים קטנים לאורך החודש באמצעות האפליקציה (סכומים הנמוכים מ-100$). התהליך מתבצע באופן הבא: נכנסים לפירוט העסקאות => בוחרים בעסקה אותה רוצים לפרוע באופן מידי => משלמים את העסקה באמצעות התווית Pay it.
  2. Plan It – החברה מאפשרת לפצל רכישות גדולות למספר תשלומים, בתשלום חודשי קבוע וללא חיובי ריבית (בסכומים הגבוהים מ-100$). התהליך מתבצע באופן הבא: נכנסים לאפליקציה => בוחרים ברכישה מסוימת מתוך חיובי האשראי => פורסים את הרכישה לתשלומים באמצעות התווית Plan it. ניתן לפרוס עד 10 מוצרים.

השירות אינו נושא ריבית אך כרוך בתשלום עמלה חודשית קבועה.

למה זה משנה?
בתקופה זו בה שוק האשראי הולך ומצטופף ושחקניות האשראי מחפשות דרכים לשפר את הצעות הערך ללקוח, אנו מזהים מגמה של הגמשה ויצירתיות בכל הנוגע למוצר האשראי. בדומה ל- Pay It Plan Itשל Amex, חברות אשראי רבות מציעות דרכים להעביר את השליטה במוצר האשראי לידי הלקוח, בין אם באופן ביצוע התשלום, מועד התשלום, מקום ביצוע התשלום ועוד.
מגמה זו אמנם מהווה ביטוי לתחרות הגוברת בשוק האשראי, אך היא גם מתחברת לרצונם של הצרכנים לשפר ולשדרג את התנהלותם הפיננסית ואף לקבל כלים לכך מהמוסדות הפיננסים.

התובנה שלנו
אנו סבורים שהיכולת לספק הצעות ערך חדשניות וגמישות בתחום האשראי, באופן המעביר את השליטה לידי הצרכן, גם תסייע בבידול המוסד הפיננסי למול התחרות, וגם עשויה לחזק את הקשר עם הצרכן המחפש כל העת דרכים לשפר את מצבו הפיננסי.