אינספור בעיות ואתגרים ניצבים בפני מאות-אלפי בעלי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל. שלל פתרונות, אשר מרכיבים ארגז כלים עסקי, יכולים להטות את הכף ממסלול של אכזבות וכישלונות, למסלול של שגשוש והצלחה.
נתוני הפתיחה אינם מעודדים – אחד מכל שלושה עסקים קטנים ובינוניים שנפתחו יסגרו את הבסטה בתוך חמש שנים, ורק אחוזים בודדים ישרדו למעלה משלושה עשורים. זאת, למרות שבחלק גדול מהמקרים, מאחורי העסקים עומדים אנשים טובים, חדורי מוטיבציה, בעלי יוזמה וחזון, אשר ינסו (לעתים יותר מפעם אחת) לפרוץ קדימה, לפצח את הנוסחה ולבנות בעשר אצבעות עסק משגשג. אז מה מכשיל אותם? ומה ניתן לעשות על מנת לנצח את הסטטיסטיקה?
אתגר מרכזי אתו מתמודדים בעלי העסקים, הוא הקושי להתחרות בשוק רווי ועמוס תחרות. אז מה עושים? בקליפת אגוז, מבינים את נקודות החוזק והייחוד שלכם, מוצאים את המקומות שבהם אתם שונים מאחרים ופועלים על מנת להפוך את הכישורים שלכם ליתרונות מבדלים ומייחדים. אחת הבעיות האקוטיות של עסקים קטנים ובינוניים כיום, היא חוסר ההתאמה לזירת העסקים הדיגיטלית. יש להצטער על כך, משום שכבר היום למעלה מ-30% מהצרכנים יוצרים קשר עם העסקים דרך מכשירי הסלולר ומי שלא שלא יהיה נוכח בזירה זו, יפסיד נתח נכבד מהלקוחות הפוטנציאליים עוד לפני שהתחיל פעילות שיווקית.
לכן, עסקים קטנים שיידעו להפנים את השינויים המהירים אשר חלים בעולמנו, וידעו להטמיע אותם בניהול ובשיווק העסק שלהם, צפויים להצליח ולהגיע להישגים נאים. מצד שני, אלה שידרכו במקום ולא יתקדמו עם העידן הדיגיטלי, צפויים לאבד את הלקוחות, אשר מחפשים כבר היום קצב צרכני שונה וחוויית שימוש אחרת. אם כן, לאור ריבוי הקשיים עמם העסקים מתמודדים ובמיוחד הבעיה של הצורך התמידי בהשגת לקוחות חדשים, מחד, והצורך להיכנס לעידן הדיגיטלי, מאידך, טוב לדעת שיש גם פתרונות המספקים מענה לשתי הסוגיות.
הפתרון המספק מענה ארוך טווח
אחד הפתרונות החשובים ביותר הוא השתתפות במכרזים. זה עלול להישמע מסובך ומרתיע, אך עבור עסקים רבים יש בכך בכדי לעשות את ההבדל בין הצלחה ושגשוג לבין דשדוש וכישלון, במיוחד כאשר מדובר על שווקים רוויים ותחרותיים. אך גם מעקב אחר שפע המכרזים המתפרסמים בתקשורת ואיתור המכרזים הרלוונטיים, אינם דבר של מה בכך. למעשה, מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית ועל כן כדאי להיעזר במקצוענים. דוגמא למערכת טכנולוגית חדשנית, אשר יודעת להתמודד עם כמויות המידע הנכבדות, היא זו של חברת "יפעת מכרזים".
על מנת שניתן יהיה להתמודד עם כמויות המידע העצומות, המערכת של "יפעת מכרזים" מצוידת במערכות איסוף מידע מתקדמות, אשר עושות שימוש באלגוריתמים המסוגלים לנטר מידע 24/7 במחזורי בדיקה קצרים במיוחד. בחזית הסלולרית, למערכת נלווית אפליקציית מובייל, המעודכנת בזמן אמת ומאפשרת התראות וגישה מלאה לכל המידע הרלוונטי. מובן כי הגורם האנושי לא נזנח וכך, לצד האמצעים הטכנולוגיים ומערכות המחשוב, היתרון האמיתי של המערכת נוצר בשילוב ביניהן למשאב אנושי מקצועי ומיומן.
ואכן, השילוב המוצלח בין הנגשת המידע המתאים, הרחבת סביבת העבודה והליווי המקצועי, יוצר מערכת איכותית המספקת אינספור הזדמנויות עסקיות. עם זאת, חשוב לזכור כי לא מדובר ב"זבנג וגמרנו", אלא בתהליך מתמשך. כלומר, ההיעזרות בשירות המספק מידע על מכרזים חייבת להיות דינאמית, מתמשכת וקבועה, ולא חד פעמית או תקופתית. עסקים פועלים ללא הרף, כל השנה, ולכן עליהם לעשות שימוש בארגז כלים, אשר יודע לספק מענה מתמשך. שירות המספק מידע על מכרזים, הוא ללא ספק חלק מאותו ארגז כלים תמידי ולא כלי עזר אד-הוק. ככל שעסקים יפנימו זאת, כך יגדל סיכויים לשגשג בשוק כה תחרותי ומורכב כמו השוק הישראלי.